Georgian (Georgia)English (United Kingdom)
georgianart.ge
ოშკისა და იშხნის ტაძრების აღდგენის გამო
There are no translations available.

როგორც ცნობილია, რამდენიმე კვირაში ხელი უნდა მოეწეროს საქართველოსა და თურქეთის რესპუბლიკას შორის ხელშეკრულებას, რომელიც ითვალისწინებს ოშკისა და იშხნის ტაძრების აღდგენას ქართველი სპეციალისტების მონაწილეობით.

ძნელი წარმოსადგენია, ვინმეს, ვისაც გული შესტკივა ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, არ გახარებოდა ამ ერთი ხანია დაყოვნებული და, ლამისაა, უიმედოდ ქცეული საქმის სასიკეთოდ დაგვირგვინება. ეს მით უფრო გასახარია, რომ არა მარტო უზრუნველყოფილი იქნება ქართული საეკლესიო ხუროთმოძღვრების ორი გამორჩეული ნაწარმოების სამომავლო არსებობა, არამედ ისახება თურქეთის სხვა ქართულ სიძველეთა გარდაუვალი დაღუპვისაგან გადარჩენის იმედიც.

 

0102


ვისაც საქმე ჰქონია სიძველეთა დაცვის საქმესთან, იცის, რა სიძნელეებთანაა დაკავშირებული ამგვარი საერთაშორისო თანამშრომლობა. არც ის უნდა დავივიწყოთ, რომ მრავალი წლის მანძილზე ოშკის, იშხნის, ოთხთა ეკლესიის, ხანძთის თუ სხვა ქართული ეკლესია-მონასტრებისა თუ ციხე-სიმაგრეების აღდგენა-გამაგრება კი არა, ნახვაც კი ქართველ მეცნიერთა თუ სიძველეთა მოყვარულთა ფუჭი ნატვრა იყო. ვითარების ასე შემობრუნება, პირველ რიგში, კულტურისა და ძეგლთა დაცვის სამინისტროსა და საგარეო საქმეთა სამინისტროს შეერთებული ძალისხმევის და, ამასთან, ჩვენი საზოგადოების მონდომების ნაყოფია.

 

0304

 

დასაფასებელია თურქული მხარის პოზიციაც, მისი კეთილი ნება გაითვალისწინოს ჩვენი სურვილები და გამონახოს ოშკისა და იშხნის (სავარაუდოდ, მერე და მერე, სხვა ძეგლებისაც) აღდგენით სამუშაოებში ქართველ მკვლევართა თუ რესტავრატორთა ჩაბმის გზები.

შესაძლებელია ამ დიდსა და საშურ საქმეს პრობლემებიც ახლდეს. ისიც შესაძლებელია, რომ სხვანი მას ჩვენგან განსხვავებულად ხედავდნენ და აფასებდნენ. მაგრამ ჩვენ გვჯერა, რომ ჩვენი საზოგადოების გონიერება და სიმტკიცე ნებისმიერ დაბრკოლებას გადაგვალახინებს და ნებისმიერ საფრთხეს აგვარიდებს.

 

0506


მოუთმენლად მოველით სახელმწიფოთშორისი მოლაპარაკებების დასრულებასა და ოშკისა და იშხნის ტაძრებზე აღდგენითი სამუშაოების დაწყებას, რაც იხსნის ამ ძლიერ დაზიანებულ ნაგებობებს დაღუპვის საშიშროებისგან.

 



გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების

ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრის

სამეცნიერო საბჭო

 
A Refuge for Artistic Expression: XX Century Georgian Scenography. Paris – Berlin – Tbilisi
The exhibition is dedicated to Georgian scenography born of the 20th century.
The specific character of Georgian decorative theatre art is due both to the historical tradition of Georgian culture and the theatrical nature of the Georgian people themselves, especially with their perception of life being based upon a theatrical aesthetic.
The features of Georgian scenography are also defined by the country’s geo-political situation.  On one side, there is the emotional and decorative world of the East.  On the other side — the rational and ever-progressive world of the West.
Georgian scenography has always assumed a rather avant-garde position in the national art.  During difficult periods for the country, the theatre was a sort of niche where artists could freely express their attitudes towards the essence and form of art.  The physical space of the theatre became a laboratory, or refuge, for experiments protected from external pressures.
The exhibition tries to present Georgian scenography from this perspective, especially with regards to the general artistic principles established in Europe.  During the century of its development and evolution, Georgian theatre art has been characterised by a coexistence of abstract or spatial forms, the dynamic and overwhelming rhythm of futurism and the exuberant colouring of expressionism which aimed at emphasising the particular character and emotions of each individual performance.  In addition, there are also very obvious aspects of modern art with a mélange of romantic, naturalistic and architectonic features creating the unique decorative character.  With all of these multi-faceted components, however, Georgian scenography never lost the spirit of imagination which is the spirit of the theatre itself.
The exhibition provides a glimpse into the many faces of 20th century Georgian scenography and gives the opportunity to see and appreciate the individuality of each artist.  The works of Valerian Sidamon-Eristavi, Petre Otskheli, Irakli Gamrekeli, Kirill Zdanevich, Soliko Virsaladze, Sergo Kobuladze, Irina Stenberg, Giorgi Gunia, Koka Ignatov, Teimuraz Murvanidze, Mirian Shvelidze and others are presented here to show Georgian theatre as a place where the “artist” appears as the “master of the stage.”
A Refuge for Artistic Expression:  XX Century Georgian Scenography is organised by Europe House and supported by the Institut Français and the Robert Bosch Foundation.


Read more...
 
Exhibition of Michael Kalashnikov

2011 წლის 8 ივნისს თბილისის ისტორიის მუზეუმში (სიონის ქ., 8; ქარვასლის შენობა) გაიხსნა არქიტექტორ მიხეილ კალაშნიკოვის (1886-1969) 125 წლისთავისადმი მიძღვნილი საიუბილეო გამოფენა.
Read more...
 
მიხეილ თუმანიშვილის 90 წლისთავისადმი მიძღვნილი სამეცნიერო კონფერენცია
There are no translations available.

2011 წლის 20 ივნისს, რუსთაველის სახელობის სახელმწიფო აკადემიური თეატრის ექსპერიმენტული სცენის დარბაზში შედგა რეჟისორ მიხეილ თუმანიშვილის დაბადებიდან 90 წლისთავისადმი მიძღვნილი სამეცნიერო კონფერენცია „მიხეილ თუმანიშვილი - თეატრის თეორეტიკოსი“.
კონფერენციას კურატორობას უწევდა თეატრმცოდნე ქ-ნი ნათელა არველაძე.

12

რეჟისორთან გატარებული საუკეთესო წლები გაიხსენეს მისმა მოწაფეებმა, ბატონებმა: რობერტ სტურუამ და გოგი ქავთარაძემ.
მოხსენებებით წარდგნენ: ხელოვნებათმცოდნეობის მეცნიერებათა დოქტორი, თეატრთმცოდნე ნათელა არველაძე; ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი გიორგი გოგოლაშვილი; თეატრთმცოდნე, კინორეჟისორი ლელა წიკლაური; ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი იოსებ ჭუმბურიძე; ისტორიის მეცნიერებათა დოქტორი, პროფესორი გიორგი კალანდია.

34

კონფერენციაზე ბოლო მოხსენებით - „ჩანაფიქრიდან რეალიზაციამდე“, გამოვიდა გ. ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის ეროვნული კვლევის ცენტრის უფროსი მეცნიერი თანამშრომელი, ხელოვნებათმცოდნეობის მეცნიერებათა დოქტორი ელენე თუმანიშვილი, რომელმაც ისაუბრა სპექტაკლთა მხატვრული გადაწყვეტის პრინციპებზე და დამსწრე საზოგადოებას გაუზიარა მ. თუმანიშვილის ჩანაწერებიდან ამონარიდი რეჟისორის მოსაზრებები.





 
საერთაშორისო კონფერენცია „მეხსიერება, ხელოვნება და ხელოვნების ისტორია იდენტობის ძიებაში“
There are no translations available.

საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია „მეხსიერება, ხელოვნება და ხელოვნების ისტორია იდენტობის ძიებაში“ გაიმართა საქართველოს კულტურისა და ძეგლთა დაცვის სამინისტროს, საქართველოში ამერიკის შეერთებული შტატების საელჩოს, თბილისის გოეთეს ინსტიტუტის და გ. ჩუბინაშვილის სახელობის ცენტრის ხელშეწყობით და მიეძღვნა აკადემიკოს გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიის ინსტიტუტის დაარსებიდან 70 წლისთავს.
Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 2 of 17
Copyright © 2010 http://gch-centre.ge
Contact information: (+995 32)931338, (+995 32)931538, e-mail: research@gch-centre.ge
Designed and Developed By David Elbakidze-Machavariani