Georgian (Georgia)English (United Kingdom)
2011
გიორგი გაბაშვილის უცნობი მხატვრობა გიორგი გაბაშვილის უცნობი მხატვრობა
მაია ციციშვილი
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი,
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი


ქართული ხელოვნების მოყვარულთათვის კარგადაა ცნობილი ქართული დაზგური მხატვრობის ერთ-ერთი დამაარსებლის გიგო გაბაშვილის შემოქმედება. დღემდე იგი ითვლება  გამორჩეული ფერწერული ნიჭის მქონე,
...
დაწვრილებით...

უახლესი ქართული ხელოვნების შესწავლისთვის უახლესი ქართული ხელოვნების შესწავლისთვის
დიმიტრი თუმანიშვილი
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი
აპოლონ ქუთათელაძის სახელობის თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემია


ვფიქრობ, ყველას, ვინც ქართული ხელოვნების ნაწარმოებებსა თუ მათ თაობაზე არსებულ ნაწერებს თვალს გადაავლებს, შეაჟრჟოლებს, გასააზრებლისა და გამოსარკვევის ოდენობით შემკრთალს.
...
დაწვრილებით...

სცენოგრაფიულ  გადაწყვეტათა ხასიათი ქართულ სცენაზე 1940-1950-იან წლებში სცენოგრაფიულ გადაწყვეტათა ხასიათი ქართულ სცენაზე 1940-1950-იან წლებში
თეა ურუშაძე
ქართულ–ფრანგული საერთაშორისო   
უნივერსიტეტი „ლიტერა“


საბჭოთა სახელმწიფოებრივი  სტრუქტურის დაშლის შემდეგ, დროთა განმავლობაში მიმდინარე პროცესების მიმართ მრავალი საკითხის შესწავლის აუცილებლობა წარმოიშვა.
ერთ–ერთი მნიშვნელოვანი საკითხი, რომლის მიმართაც გაჩნდა მოთხოვნილება, არის ის, რომ ღრმა, ობიექტური და კრიტიკული ანალიზის საფუძველზე
...
დაწვრილებით...

ექსპრესიონისტულ–კონსტრუქტივისტული ძიებები XX ს–ის პირველი ათწლეულების ქართულ სცენოგრაფიაში ექსპრესიონისტულ–კონსტრუქტივისტული ძიებები XX ს–ის პირველი ათწლეულების ქართულ სცენოგრაფიაში
თამარ ბელაშვილი
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის  ეროვნული ცენტრი


კ.მარჯანიშვილის ინიციატივით 1923 წლის ზაფხულს რუსთაველის თეატრის დასი ბორჯომში ატარებს. მკაცრადაა გაწერილი დღის ყოველი მონაკვეთი – უწყვეტი რეპეტიციები, ახალი თეატრალური ფორმების ძიება, პიესების ერთობლივი კითხვა, მზადება მომავალი სეზონისათვის.
...

დაწვრილებით...

თბილისური სახლი (თაბუკაშვილის ქუჩა № 51) თბილისური სახლი (თაბუკაშვილის ქუჩა № 51)
ლალი ანდრონიკაშვილი
გ. ჩუბინაშვილის სახ. ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული  ცენტრი


სხვასთან ერთად თბილისს ერთი უცნაური  თავისებურებაც ახასიათებს, თითქოს უკვე ბოლომდე ნაცნობი ქუჩა ახალ საიდუმლოს გაგანდობს და როგორც ძველი ზარდახშის ძირზე მიკარგული ძვირფასეულობა, უეცრად აელვარდება შენს თვალწინ.
...

დაწვრილებით...

ლიტერატურული ურთიერთობანი - იდენტობის ერთ-ერთი საფუძველი საქართველოს ევროპეიზაციის პროცესში (XIX საუკუნე) ლიტერატურული ურთიერთობანი - იდენტობის ერთ-ერთი საფუძველი საქართველოს ევროპეიზაციის პროცესში (XIX საუკუნე)
თამარ შარაბიძე
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის
თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი


ევროპეიზაციის პროცესი საქართველოში XIX საუკუნიდან იწყება; ძირითადად ეს პროცესი გამოიხატება ქრისტიანულ სააზროვნო სივრცეში დაბრუნებით, რასაც ხელს უწყობს ის ლიტერატურული ურთიერთობანი, რომლებიც ამ პერიოდში ქვეყანაში ჩამოყალიბდა.
...

დაწვრილებით...

მოდერნისტული მოდელების გააზრებისათვის ქართულ შემოქმედებით სივრცეში მოდერნისტული მოდელების გააზრებისათვის ქართულ შემოქმედებით სივრცეში
თამარ პაიჭაძე
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის
თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი


ავანგარდიზმის ქართულ მწერლობასთან ინტერგრირების საკითხი პერიოდულად დგებოდა ჩვენი ლიტერატურათმცოდნეობითი ცხოვრების დღის წესრიგში, ოღონდ სხვადასხვა ეტაპზე გარკვეული გაშუალებული დამოკიდებულება იკვეთებოდა, რაც ორპოზიციურობით: პრობლემის პოზიტიურ-ნეგატიური აღქმით ხასიათდებოდა.
...

დაწვრილებით...

თანამედროვე ქართული საზოგადოება და მუსიკალური იდენტობა თანამედროვე ქართული საზოგადოება და მუსიკალური იდენტობა
რუსუდან   წურწუმია
თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორია

იდენტობის პრობლემა რომ კაცობრიობას უძველესი დროიდან აღელვებს,   ამის დასტურად ენტონი სმიტს თავის წიგნში
...

დაწვრილებით...

ნეპის პერიოდის მოდა და ქართული კინოს ფსიქო-სოციალური მოდელი (ნაწილი I) ნეპის პერიოდის მოდა და ქართული კინოს ფსიქო-სოციალური მოდელი (ნაწილი I)

ოლიკო ჟღენტი
ბათუმის ხელოვნების სასწავლო უნივერსტიტეტი

ქართული კინოს ჟანრული სისტემის ფორმირება, კულტურული ორიენტირების განსაზღვრა, და, ბოლოს, ნაციონალური კინოწარმოების ჩამოყალიბება  საბჭოთა პერიოდის სოციალურ-ეკონომიკურ სივრცეში ნეპის პერიოდს უკავშირდება („ნეპი“ იშიფრება, როგორც  ახალი ეკონომიკური პოლიტიკა, რომელსაც საბჭოთა ხელისუფლება 1921-1927 წლებში ახორციელებდა).

...

დაწვრილებით...

ნეპის პერიოდის მოდა და ქართული კინოს ფსიქო-სოციალური მოდელი (ნაწილი II) ნეპის პერიოდის მოდა და ქართული კინოს ფსიქო-სოციალური მოდელი (ნაწილი II)

ოლიკო ჟღენტი
ბათუმის ხელოვნების სასწავლო უნივერსიტეტი

ნეპის პერიოდის კინოში აქტიურდება ბულვარული რომანის, კრიმინალური და სენსაციური ქრონიკის მოტივები და სიუჟეტები: საბედისწერო ვნება, ტრფობა და დუელი, შურისძიება თუ მკვლელობა, ცოლ-ქმრული ღალატი (რევოლუციამდელი რუსული თუ ევროპული კინოს ეს ტრადიციული  პასაჟები ექსცენტრიკულად არის გათამაშებული ფილმში „ჩემი ბებია“).
...

დაწვრილებით...

წიგნის მინიატურული მხატვრობა: მეტამორფოზა par excellence? (თანამედროვე ქართული მინიატურული მხატვრობა: ტრადიცია და იდენტობა) წიგნის მინიატურული მხატვრობა: მეტამორფოზა par excellence? (თანამედროვე ქართული მინიატურული მხატვრობა: ტრადიცია და იდენტობა)

ნინო ჭინჭარაული
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი.

ამას ხომ ჩემი ოთხი წლის შვილიც გააკეთებდა!“ ეს ისაა,
რასაც ვერასოდეს გაიგებთ მინიატურული ხელოვნების გამოფენაზე“
/ლინ პირსონი

ჩემი მოხსენებით წარმოგიდგენთ იმ მხატვრულ ფენომენს, რომელიც სრულიად ახალი მოვლენაა ქართულ სახვით სივრცეში - მას, პირობითად, ნეო
...

დაწვრილებით...

ქართული თეატრალურ-დეკორაციული ხელოვნება დასავლეთ ევროპულ სცენოგრაფიასთან მიმართებაში ქართული თეატრალურ-დეკორაციული ხელოვნება დასავლეთ ევროპულ სცენოგრაფიასთან მიმართებაში

მარიანა ოკლეი
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი


ქართული სცენოგრაფია XX საუკუნის პირმშოა. ქართული ხელოვნების უდიდესმა ისტორიულმა ტრადიციამ, ქართველი ხალხის თეატრალურმა ბუნებამ - ემოციურმა, დეკორატიულმა აღმოსავლურმა და რაციონალურმა
...

დაწვრილებით...

XX ს. დასაწყისის საქართველოში მოქმედ ქართულ-სომხური სახელოვნებო-საზოგადოებრივი  ორგანიზაციების ეროვნული იდენტობის  კვლევის ასპექტები XX ს. დასაწყისის საქართველოში მოქმედ ქართულ-სომხური სახელოვნებო-საზოგადოებრივი ორგანიზაციების ეროვნული იდენტობის კვლევის ასპექტები
ირინე აბესაძე
საქართველოს შოთა რუსთაველის თეატრისა და კინოს უნივერსიტეტი

XX ს-ის პირველი ათწლეულები ქართული კულტურისათვის  ეროვნული თვითდამკვიდრების მტკივნეული პროცესით აღინიშნა. ეროვნული მხატვრული ფორმის ძიება განსაზღვრავდა ქართველ ხელოვანთა ინტერესების სფეროს.
...

დაწვრილებით...

ქართული ცივილიზაციური იდენტობა რეტროსპექტულ და თანამედროვე რეალიების ჭრილში ქართული ცივილიზაციური იდენტობა რეტროსპექტულ და თანამედროვე რეალიების ჭრილში
ემზარ კახიძე
ბათუმის სახელმწიფო საზღვაო აკადემია

აღმოსავლეთი, ანტიკური სამყარო, სუბკონტინენტური და კონტინენტთაშორისი ცივილიზაციები

ქართული სახელმწიფოებრიობა თუ მისი წანამძღვრები, შესაბამისად, კულტურულ-ცივილიზაციური იდენტობის თავდაპირველი მონახაზი (მატრიცა), ჯერ კიდევ გვიანბრინჯაო-ადრერკინის ხანაში ჩამოყალიბდა და, ბუნებრივია,
...

დაწვრილებით...

თეატრი არათეატრალურ სივრცეში თეატრი არათეატრალურ სივრცეში
ქეთევან შავგულიძე
თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემია
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
გრიგოლ რობაქიძის სახელობის უნივერსიტეტი


კანონზომიერია, რომ რეალური გარემოს იდენტური სივრცის ორგანიზების იდეით XIX ს-ის მიწურულს თეატრალური ნატურალიზმის წარმომადგენლები დაინტერესდ-ნენ. სინამდვილის მაქსიმალურად ადეკვატურ ნაწილად
...

დაწვრილებით...

„ქიმერიონი“ 1919-1920 წლებში - დეკადენტ ხელოვანთა არტ-კაფე  თუ „ახალი ხელოვნების ტაძარი“? „ქიმერიონი“ 1919-1920 წლებში - დეკადენტ ხელოვანთა არტ-კაფე თუ „ახალი ხელოვნების ტაძარი“?
ნინო ჩიხლაძე
საქართველოს ეროვნული მუზეუმი
შ. ამირანაშვილის სახ. ხელოვნების მუზეუმი


მე-20 საუკუნის დასაწყისი და, განსაკუთრებით, 10-იანი წლების მიწურული მრავალსაუკუნოვანი ქართული კულტურის განვითარების ერთი უმნიშვნელოვანესი ეტაპია. ეს არის დრო, როცა ის ბუნებრივად და ძალდაუტანებლად შემოქმედებითად აქტიური, მხატვრული მოვლენებით დატვირთული ევროპული კულტურის ნაწილი იყო.
...

დაწვრილებით...

ჩანაფიქრიდან რეალიზაციამდე, მიხეილ თუმანიშვილის სპექტაკლების მხატვრული გადაწყვეტის პრინციპი  (რეჟისორის მოსაზრებათა მიხედვით) (ნაწილი I) ჩანაფიქრიდან რეალიზაციამდე, მიხეილ თუმანიშვილის სპექტაკლების მხატვრული გადაწყვეტის პრინციპი (რეჟისორის მოსაზრებათა მიხედვით) (ნაწილი I)
ელენე თუმანიშვილი
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი


ხელოვანი, შემოქმედი სხვა თვალით უყურებს სამყაროს. სხვაგვარია დანახულის მისეული აღქმაც, სიმძაფრე აღქმისა. მხატვრულად გააზრებულს და საკუთარ, პიროვნულ პრიზმაში გატარებულს კი სათქმელად ჩამოაყალიბებს შექმნილ ნაწარმოებში,
...

დაწვრილებით...

ჩანაფიქრიდან რეალიზაციამდე, მიხეილ თუმანიშვილის სპექტაკლების მხატვრული გადაწყვეტის პრინციპი  (რეჟისორის მოსაზრებათა მიხედვით) (ნაწილი II) ჩანაფიქრიდან რეალიზაციამდე, მიხეილ თუმანიშვილის სპექტაკლების მხატვრული გადაწყვეტის პრინციპი (რეჟისორის მოსაზრებათა მიხედვით) (ნაწილი II)
ელენე თუმანიშვილი
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი

რუსთაველის თეატრთან შედარებით გაცილებით მცირე ზომის კინომსახიობთა თეატრი და მისი სცენა უფრო კამერულ, ინტიმურ გადაწყვეტას ითხოვს, მაყურებელთა დარბაზთან მაქსიმალურად მიახლოებული ფიცარნაგიდან, როგორც ხელისგულზე, ისე მოჩანს მსახიობის
...

დაწვრილებით...

ავთანდილ (ავთო) პოპიაშვილი ავთანდილ (ავთო) პოპიაშვილი

მარიამ გაჩეჩილაძე
გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა
და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი
.


1970-იანი წლებიდან მოყოლებული, დღევანდელ დღემდე, ვისაც კი ქართულ სახვით ხელოვნებასთან შეხება ჰქონია, ყველასთვის კარგადაა ცნობილი ფერმწერი ავთანდილ (ავთო) პოპიაშვილის სახელი. წლების მანძილზე სხვადასხვა გამოფენაზე წარმოდგენილი მისი

...

დაწვრილებით...

მხატვრის გახსენება (გიორგი (გოგი) როინიშვილი) მხატვრის გახსენება (გიორგი (გოგი) როინიშვილი)
მარიამ გაჩეჩილაძე

2011 წელს ბატონი გოგი როინიშვილის (1921-2000) დაბადებიდან 90 წელი შესრულდა.ყველა, ვინც კი იცნობდა ბ-ნ გოგის, განსაკუთრებული სიყვარულითა და მოწიწებით იხსენებს მას.

...

დაწვრილებით...

Copyright © 2010 http://gch-centre.ge
Contact information: (+995 32)931338, (+995 32)931538, e-mail: research@gch-centre.ge
Designed and Developed By David Elbakidze-Machavariani