 | გიორგი გაბაშვილის უცნობი მხატვრობა მაია ციციშვილი გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ქართული ხელოვნების მოყვარულთათვის კარგადაა ცნობილი ქართული დაზგური მხატვრობის ერთ-ერთი დამაარსებლის გიგო გაბაშვილის შემოქმედება. დღემდე იგი ითვლება გამორჩეული ფერწერული ნიჭის მქონე,
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
 | უახლესი ქართული ხელოვნების შესწავლისთვის დიმიტრი თუმანიშვილი გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი აპოლონ ქუთათელაძის სახელობის თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემია
ვფიქრობ, ყველას, ვინც ქართული ხელოვნების ნაწარმოებებსა თუ მათ თაობაზე არსებულ ნაწერებს თვალს გადაავლებს, შეაჟრჟოლებს, გასააზრებლისა და გამოსარკვევის ოდენობით შემკრთალს.
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
 | სცენოგრაფიულ გადაწყვეტათა ხასიათი ქართულ სცენაზე 1940-1950-იან წლებში თეა ურუშაძე ქართულ–ფრანგული საერთაშორისო უნივერსიტეტი „ლიტერა“
საბჭოთა სახელმწიფოებრივი სტრუქტურის დაშლის შემდეგ, დროთა განმავლობაში მიმდინარე პროცესების მიმართ მრავალი საკითხის შესწავლის აუცილებლობა წარმოიშვა. ერთ–ერთი მნიშვნელოვანი საკითხი, რომლის მიმართაც გაჩნდა მოთხოვნილება, არის ის, რომ ღრმა, ობიექტური და კრიტიკული ანალიზის საფუძველზე
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
|
|
 | თბილისური სახლი (თაბუკაშვილის ქუჩა № 51) ლალი ანდრონიკაშვილი გ. ჩუბინაშვილის სახ. ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი
სხვასთან ერთად თბილისს ერთი უცნაური თავისებურებაც ახასიათებს, თითქოს უკვე ბოლომდე ნაცნობი ქუჩა ახალ საიდუმლოს გაგანდობს და როგორც ძველი ზარდახშის ძირზე მიკარგული ძვირფასეულობა, უეცრად აელვარდება შენს თვალწინ.
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
|
|
 | მოდერნისტული მოდელების გააზრებისათვის ქართულ შემოქმედებით სივრცეში თამარ პაიჭაძე ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ავანგარდიზმის ქართულ მწერლობასთან ინტერგრირების საკითხი პერიოდულად დგებოდა ჩვენი ლიტერატურათმცოდნეობითი ცხოვრების დღის წესრიგში, ოღონდ სხვადასხვა ეტაპზე გარკვეული გაშუალებული დამოკიდებულება იკვეთებოდა, რაც ორპოზიციურობით: პრობლემის პოზიტიურ-ნეგატიური აღქმით ხასიათდებოდა.
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
|
|
 | ნეპის პერიოდის მოდა და ქართული კინოს ფსიქო-სოციალური მოდელი (ნაწილი I)
ოლიკო ჟღენტი ბათუმის ხელოვნების სასწავლო უნივერსტიტეტი
ქართული კინოს ჟანრული სისტემის ფორმირება, კულტურული ორიენტირების განსაზღვრა, და, ბოლოს, ნაციონალური კინოწარმოების ჩამოყალიბება საბჭოთა პერიოდის სოციალურ-ეკონომიკურ სივრცეში ნეპის პერიოდს უკავშირდება („ნეპი“ იშიფრება, როგორც ახალი ეკონომიკური პოლიტიკა, რომელსაც საბჭოთა ხელისუფლება 1921-1927 წლებში ახორციელებდა).
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
 | ნეპის პერიოდის მოდა და ქართული კინოს ფსიქო-სოციალური მოდელი (ნაწილი II)
ოლიკო ჟღენტი ბათუმის ხელოვნების სასწავლო უნივერსიტეტი
ნეპის პერიოდის კინოში აქტიურდება ბულვარული რომანის, კრიმინალური და სენსაციური ქრონიკის მოტივები და სიუჟეტები: საბედისწერო ვნება, ტრფობა და დუელი, შურისძიება თუ მკვლელობა, ცოლ-ქმრული ღალატი (რევოლუციამდელი რუსული თუ ევროპული კინოს ეს ტრადიციული პასაჟები ექსცენტრიკულად არის გათამაშებული ფილმში „ჩემი ბებია“).
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 | თეატრი არათეატრალურ სივრცეში
ქეთევან შავგულიძე
თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემია ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი გრიგოლ რობაქიძის სახელობის უნივერსიტეტი
კანონზომიერია, რომ რეალური გარემოს იდენტური სივრცის ორგანიზების იდეით XIX ს-ის მიწურულს თეატრალური ნატურალიზმის წარმომადგენლები დაინტერესდ-ნენ. სინამდვილის მაქსიმალურად ადეკვატურ ნაწილად
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
 | ავთანდილ (ავთო) პოპიაშვილი
მარიამ გაჩეჩილაძე გიორგი ჩუბინაშვილის სახელობის ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის კვლევის ეროვნული ცენტრი.
1970-იანი წლებიდან მოყოლებული, დღევანდელ დღემდე, ვისაც კი ქართულ სახვით ხელოვნებასთან შეხება ჰქონია, ყველასთვის კარგადაა ცნობილი ფერმწერი ავთანდილ (ავთო) პოპიაშვილის სახელი. წლების მანძილზე სხვადასხვა გამოფენაზე წარმოდგენილი მისი
... დაწვრილებით... |
| |
|
|
|
|